Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(120)
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
E-booki
(120)
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(5)
Autor
Krywan Tomasz
(12)
Pigulski Mariusz
(9)
Makowski Mariusz
(6)
Ziółkowski Grzegorz
(6)
Kryczka Sebastian
(4)
Muż Paweł
(4)
Kozłowska Małgorzata
(3)
Nowacka Izabela
(3)
Borkowska Eliza
(2)
Daszczyński Michał
(2)
Goliszewska-Chojdak Bożena
(2)
Kowalski Radosław
(2)
Kozyra Marta
(2)
Krywko Elżbieta
(2)
Maliszewska Anna
(2)
Pawińska Ewa
(2)
Piszko Agata
(2)
Skałkowski Marek
(2)
Sroga Adam
(2)
Sztabińska Jadwiga
(2)
Takáts Gyöngyvér
(2)
Banach Marta
(1)
Bartkowiak Emilia
(1)
Białas Katarzyna Pośpiech
(1)
Biliński Sławomir
(1)
Borowski Radosław
(1)
Breda Małgorzata
(1)
Burzyński Krzysztof
(1)
Dmowska Joanna
(1)
Fornalik Janina
(1)
Gawrońska Joanna
(1)
Grotkiewicz Magdalena
(1)
Guza-Kiliańska Renata
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Janczukowicz Krzysztof
(1)
Jasiński Marcin
(1)
Jendrasik Marta
(1)
Kopczyk Marcin
(1)
Kowalczyk Dorota
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kowalski Jakub
(1)
Kowalski Radosaw
(1)
Kowszun Ewa
(1)
Kozłowska Alicja
(1)
Krawczyk Rafał
(1)
Krukowska Jadwiga
(1)
Krywko Adam
(1)
Kuźniar Aleksander P
(1)
Lenart Bożena
(1)
Matusiak-Frey Klaudyna
(1)
Niemiec Renata
(1)
Olędzka Aneta
(1)
Organa Maurycy
(1)
Podgórska Małgorzata (prawnik)
(1)
Pomykalski Andrzej
(1)
Rotkiewicz Marek
(1)
Salamon Aldona
(1)
Skotnicka Olga
(1)
Sybilska-Bonicka Magdalena
(1)
Taberski Daniel
(1)
Tofiluk Beata
(1)
Wnuk Maciej
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wrońska-Zblewska Katarzyna
(1)
Ziarno Jakub
(1)
Łukasik Ewa
(1)
Łukaszewicz Maciej
(1)
Łukaszewska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(122)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(125)
Język
polski
(125)
Odbiorca
Inspektorzy bhp
(1)
Pracodawcy
(1)
Prawnicy
(1)
Temat
Prawo pracy
(2)
BHP
(1)
COVID-19
(1)
Polski Ład (program społeczno-gospodarczy)
(1)
Służba BHP
(1)
Warunki pracy
(1)
marketing strategiczny
(1)
prawo pracy
(1)
spółki handlowe
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Wzory dokumentów
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
125 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kodeks pracy / [red. prowadzący] Ewa Pawińska. - Wyd.4, Stan prawny na dzień 1 października 2001 r. - Warszawa : INFOR, 2001. - IV, 208 s. ; 21 cm.
U góry s. tyt. i okł. nazwa czas.: Gazeta Prawna : dziennik prawno-gospodarczy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kodeks spółek handlowych / [red. prowadzący] Ewa Pawińska. - Stan prawny na dzień 1 listopada 2001r. - Warszawa : INFOR, cop. 2001. - , . Opis fiz. 198 s. ; 21 cm.
Gazeta Prawna : dziennik prawno-gospodarczy, specjalna edycja dla prenumeratorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 cz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
BHP w firmie : obowiązki pracodawców / [Marek Skałkowski - redaktor merytoryczny]. - Wydanie 2. - Warszawa : Infor, copyright 2024. - 84 strony ; 24 cm.
(Niezbędnik Kadrowo-Płacowy)
Na okładce podtytuł: przykłady, wzory dokumentów.
Każdy pracodawca musi zapewnić pracownikom właściwe, bezpieczne i higieniczne warunki pracy przy odpowiednim wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki. Za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy pracodawca ponosi również odpowiedzialność. Na zakres tej odpowiedzialności pracodawcy nie mają wpływu obowiązki pracowników w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy ani powierzenie wykonywania zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy specjalistom spoza zakładu pracy. Pomocnym źródłem aktualnych i praktycznych informacji na ten temat jest poradnik "BHP w firmie". Omówiono w nim najważniejsze obowiązki pracodawców z zakresu bhp. Szczególną uwagę zwrócono na najnowsze zmiany dotyczące warunków bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Ponadto w książce zostały przedstawione również m. in.: zasady kierowania pracowników na profilaktyczne badania lekarskie, warunki przeprowadzania szkoleń bhp, obowiązki pracodawcy w zakresie wypadków przy pracy, zasady refundacji okularów i szkieł kontaktowych dla pracowników po zmianie przepisów, obowiązki pracodawców w zakresie przyznawania odzieży i obuwia roboczego, obowiązki bhp wobec osób pracujących zdalnie. W książce znajdują się liczne przykłady, wzory dokumentów, przydatne tabele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

"Samorządowe centra usług wspólnych" to publikacja, która wyjaśnia zasady tworzenia centrów usług wspólnych oraz ich funkcjonowania. Autorka przedstawia m.in. modele funkcjonowania CUW, obowiązki i uprawnienia, a także kompetencje kierowników w podziale na jednostki obsługiwane i jednostki obsługujące. Poruszone zostały również kwestie związane z odpowiedzialnością za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie działalności wykonywanej przez CUW. Pokazano, jakie procedury kontroli zarządczej należy wdrożyć w jednostkach (obsługującej i obsługiwanej). Ponadto szczegółowo wyjaśniono, jak powinien wyglądać przepływ informacji oraz obieg dokumentów między CUW a jednostką obsługiwaną.
W publikacji dodatkowo zamieszczono przykłady gotowych rozwiązań prawnych, w tym wzory uchwał i zarządzeń oraz innej dokumentacji niezbędnej do realizacji bieżących zadań statutowych centrów usług wspólnych, które po odpowiednich modyfikacjach i dostosowaniach mogą stanowić dokumentację wewnętrzną jednostki. Pośród ponad 50 wzorów dokumentów są m.in.:
1. Statut centrum usług wspólnych
2. Zarządzenie kierownika CUW w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
3. Uchwała w sprawie szczegółowych zasad opracowania projektów planów finansowych
4. Plan dochodów i wydatków centrum usług wspólnych
5. Zarządzenie w sprawie instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych
6. Zarządzenie kierownika centrum usług wspólnych w zakresie polityki rachunkowości dla CUW
7. Zakładowy plan kont dla CUW
8. Instrukcja ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania
ATUTY PUBLIKACJI:
Praktyczny poradnik z licznymi wzorami istotnych dokumentów - pomocny przy tworzeniu CUW.
Autorka jest praktykiem - główną księgową centrum usług wspólnych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Jeśli myślisz o wzmocnieniu swojej firmy na rynku przez konsolidację lub rozważasz optymalizację zysków dzięki wydzieleniu części firmy - ta książka jest dla Ciebie. Autorzy - specjaliści w swojej dziedzinie: radca prawny, doradca podatkowy, właściciel biura rachunkowego - omawiają najważniejsze kwestie związane z łączeniem się i podziałem spółek, jakie uregulowano w Kodeksie spółek handlowych, w tym transgraniczne łączenie się spółek kapitałowych oraz proces łączenia się spółek z udziałem spółek osobowych.
Zagadnienia prawne, podatkowe i rachunkowe zostały zaprezentowane z uwzględnieniem odrębności:
● procesu łączenia się spółek kapitałowych przez inkorporację (przejęcie) bądź przez zawiązanie nowej spółki (fuzję);
● procesu łączenia się spółek z udziałem spółek osobowych;
● połączenia spółki kapitałowej ze spółką zagraniczną;
● połączenia spółki komandytowo-akcyjnej ze spółką zagraniczną;
● różnych wariantów podziału spółki.
Łączenie spółek jest instytucją prawną pozwalającą firmom na konsolidację, rozwój oraz zmianę pozycji na rynku i podniesienie konkurencyjności. Z kolei podział spółki jest szansą na restrukturyzację jej przedsiębiorstwa, gdyż umożliwia wydzielenie jego zorganizowanej części. Obydwie procedury mają ustalony przebieg i wymagają podjęcia działań wykraczających poza standardowe obowiązki sprawozdawcze w roku obrotowym.
Ponadto są różne warianty połączenia i podziału spółek, toteż wybór optymalnej procedury wiąże się z rozstrzygnięciem wielu dylematów - wynikają one ze skutków prawnych i podatkowych tych procesów.
W przypadku łączenia i podziału spółek należy pamiętać, aby uwzględnić regulacje z różnych dziedzin prawa. Publikacja w praktyczny sposób pokazuje, jak w trakcie przekształcenia postępować zgodnie z przepisami Kodeksu spółek handlowych, ustawy o rachunkowości oraz przepisami podatkowymi.
ATUTY PUBLIKACJI:
Kompleksowość, wiele przykładów i wzorów dokumentów. Przystępnym językiem wyjaśnia trudne i złożone zagadnienia.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Po długim czasie oczekiwania mamy w krajowym porządku prawnym przepisy implementujące regulacje unijne dotyczące zasad obowiązujących w środowisku cyfrowym lub z nim związanych. W zakresie sprzedaży przez Internet i usług cyfrowych zmiany dla przedsiębiorców są istotne.
Na szczeblu europejskim już kilka lat temu zostały przygotowane regulacje mające znowelizować nieprzystające do rzeczywistości przepisy, ujednolicić i unowocześnić je w taki sposób, aby odpowiadały zachodzącym w gospodarce procesom, a zwłaszcza procesom cyfryzacji. Nowe zasady mają też w szczególności na celu ochronę konsumenta.
Efektem tych działań są trzy unijne dyrektywy przyjęte przez Parlament Europejski i Radę, które wywierają znaczący wpływ na branżę handlu internetowego:
1) dyrektywa 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (tzw. dyrektywa OMNIBUS),
2) dyrektywa 2019/770 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych (tzw. dyrektywa cyfrowa),
3) dyrektywa 2019/771 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów (tzw. dyrektywa towarowa).
Zapisy tych dyrektyw są już zaimplementowane do krajowych aktów prawnych.
Obowiązujące od 1 stycznia 2023 r. krajowe przepisy wpłynęły szczególnie na branżę handlu elektronicznego - przede wszystkim na dostawców internetowych platform handlowych, sprzedawców prowadzących sprzedaż za pośrednictwem e-sklepów, internetowe platformy handlowe, sprzedawców oferujących treści lub usługi cyfrowe czy systemy e-commerce oferujące narzędzia do zarządzania sklepami internetowymi w modelu SaaS. Zrodziły one wyzwania m.in. dla dostawców oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego, którzy w odpowiedni sposób muszą zaktualizować dostarczane sklepom narzędzia e-commerce bądź utworzyć nowe funkcjonalności na potrzeby serwisów internetowych, aby zapewnić spełnienie obecnych wymogów prawnych.
Poradnik jest nie tylko wnikliwym i szczegółowym przewodnikiem po zmianach legislacyjnych. Pomoże on przedsiębiorcom ocenić, w jakim zakresie nowe przepisy wpływają na poszczególne aspekty prowadzonej działalności i stosowane w niej modele biznesowe. Informacje zawarte w publikacji mogą być także punktem wyjścia do szczegółowych wewnętrznych analiz bądź wdrożenia zmian w dotychczasowych rozwiązaniach stosowanych w przedsiębiorstwie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Darowizny, testamenty, spadki" to praktyczny poradnik, który pomoże zaplanować wszystkie czynności związane z przekazaniem majątku, m.in. na wypadek śmierci. Autorka bardzo przystępnie wyjaśnia, jak prawidłowo i zgodnie z prawem dokonać darowizny, zawrzeć umowę o dożywocie bądź sporządzić testament. Szczegółowo omawia też zasady dziedziczenia ustawowego i testamentowego, skutki darowizny, a także sposób postępowania, by majątek darczyńcy lub spadkodawcy został przekazany zgodnie z obowiązującym prawem.
Czytelnik dowie się z książki m.in.:
■ kiedy testament ustny jest ważny,
■ ile czasu ma spadkobierca na odrzucenie spadku,
■ jak sporządzić wniosek o stwierdzenie nabycia spadku do sądu,
■ czym jest zapis testamentowy,
■ kto może żądać zachowku.
Ponadto w poradniku "Darowizny, testamenty, spadki" wyjaśniono:
■ jakie są rodzaje testamentów,
■ jak przebiega dział spadku,
■ na jakich zasadach dziedziczą dzieci w rodzinie zastępczej,
■ jakie dane można uzyskać w Rejestrze Spadkowym,
■ gdzie znaleźć informacje o rachunkach bankowych zmarłego,
■ jak odrzucić spadek,
■ co dzieje się z małą firmą po śmierci właściciela,
■ kto może dziedziczyć gospodarstwo rolne,
■ czym jest umowa o dożywocie,
■ jak prawidłowo zawrzeć umowę darowizny,
■ czy darowizna wpływa na dziedziczenie.
Poradnik zawiera także wzory umów, testamentów i wniosków w postepowaniu spadkowym. Objaśnia znaczenie najważniejszych postanowień umowy darowizny oraz umowy o dożywocie, które często są stosowane, aby jeszcze za życia przekazać majątek wskazanym osobom.
Autorka poświęca także uwagę opodatkowaniu otrzymanych spadków i darowizn. Wskazuje, kto może nie płacić podatku, a także jak obliczyć należny podatek i jaką deklarację należy przedłożyć do urzędu skarbowego.
ATUTY PUBLIKACJI:
Prosty język, praktyczne przykłady, wzory umów i wniosków, informacje o wysokości opłat sądowych i notarialnych sprawiają, że jest to najlepszy tego typu poradnik na polskim rynku.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Rok 2024 przyniósł kolejne zmiany dla kierowców. Czego tym razem mogą spodziewać się prowadzący pojazdy?
Wyczekiwaną zmianą, która weszła w życie już w zeszłym roku, tj. 17 września 2023 r., jest powrót do rocznego terminu usuwania punktów karnych z ewidencji. Powrócą również kursy reedukacyjne pozwalające zmniejszyć zebraną liczbę punktów karnych. Zwrot prawa jazdy znów następuje automatycznie po upływie okresu, na jaki ten dokument został zatrzymany.
Od 14 marca 2024 r. pojazdy mechaniczne prowadzone przez nietrzeźwych kierowców będą konfiskowane. Zaktualizowano także przepisy dotyczące przewozu osób. Jak co roku wzrasta również wysokość kar za brak wykupienia polisy OC.
Z publikacji Czytelnik dowie się m.in.:
■ Jakie kary grożą za jazdę pod wpływem alkoholu?
■ Co jest nową okolicznością obciążającą sprawcę wypadku po alkoholu?
■ Kiedy nietrzeźwemu kierowcy grozi przepadek pojazdu, a kiedy przepadek równowartości pojazdu?
■ O ile wzrosły kary za brak OC?
■ Kto będzie mógł skorzystać z kursu reedukacyjnego?
■ Jakie nowe warunki muszą spełniać przewoźnicy świadczący odpłatny przewóz osób?
■ Kto ma pierwszeństwo na ścieżce dla rowerów?
■ Ile wynoszą nowe stawki za odholowanie pojazdu?
■ Kto i gdzie może poruszać się hulajnogą elektryczną?
Publikacja "Kodeks kierowcy" zawiera tabele z obowiązującą wysokością grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wykroczenia drogowe oraz z wykazem naruszeń przepisów ruchu drogowego i liczbą punktów karnych odpowiadającą tym naruszeniom. Dodatkowym atutem poradnika jest kolorowy aktualny wykaz znaków i sygnałów drogowych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Nierzetelne transakcje to jedno z najpoważniejszych zagrożeń w dzisiejszym świecie biznesu, ponieważ ich uczestnikiem można się stać także w sposób nieświadomy. W praktyce przedsiębiorcy muszą kontrolować, z kim prowadzą transakcje. Skutki uczestnictwa w nielegalnych transakcjach - w tym wystawianie i rozliczanie nierzetelnych faktur - są bardzo dotkliwe. Każdy przedsiębiorca jest zatem zobligowany do weryfikacji kontrahentów.
Opracowanie jest kompleksową analizą, w której przedstawiono przyczyny, mechanizmy i skutki nierzetelnych transakcji. Uczestnictwo w takich nierzetelnych transakcjach może zniszczyć reputację, spowodować straty finansowe i wpływać negatywnie na cały ekosystem biznesowy. Autorzy prezentują sytuacje i przykłady, które obrazują różnorodność i skalę tego problemu. Przedstawiają także praktyczne rozwiązania dotyczące przeciwdziałania transakcjom charakteryzującym się brakiem rzetelności.
W publikacji szczegółowo opisano m.in.:
● uprawnienia służb skarbowych w zakresie wykrywania nierzetelnych transakcji,
● formy nadużyć generujących nierzetelne transakcje w zakresie podatku od towarów i usług,
● podejście służb skarbowych do uczestnictwa podatnika w transakcjach karuzelowych i właściwą reakcję podatnika w tym zakresie,
● odpowiedzialność kadry zarządzającej,
● zasady zabezpieczania przyszłych zobowiązań podatkowych w toku prowadzonych działań kontrolnych organów skarbowych.
To przystępne opracowanie jest merytorycznym wsparciem dla każdego przedsiębiorcy. Dostarczy również potrzebnych, aktualnych i uporządkowanych informacji osobom odpowiedzialnym za rozliczenia podatkowe w firmach - specjalistom z biur rachunkowych, księgowym i głównym księgowym. Zainteresuje też dyrektorów finansowych oraz pozostałych kierowników wyższego szczebla, którzy współtworzą zasady współpracy z kontrahentami.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Poradnik "Błędy w rozliczeniach VAT" został przygotowany w celu zidentyfikowania i omówienia najczęstszych błędów, jakie podatnicy popełniają w zakresie VAT. Jest to usystematyzowany przewodnik po zagadnieniach związanych z podatkiem VAT.
Autorzy publikacji są ekspertami mającymi wieloletnie doświadczenie w dziedzinie doradztwa podatkowego. Dzięki temu w opracowaniu uwzględnili nie tylko teoretyczne aspekty związane z podatkiem VAT, lecz także praktyczne scenariusze, jakie przedsiębiorcy mogą napotkać w prowadzonej działalności.
W poradniku omówiono m.in. problematyczne kwestie związane z:
● prawidłowym ustaleniem podstawy opodatkowania,
● rabatami,
● refakturowaniem,
● transakcjami międzynarodowymi - w tym WDT, WNT, eksportem towarów, importem towarów i usług,
● odliczaniem podatku naliczonego w wielu specyficznych sytuacjach - w tym od wydatków związanych z samochodami osobowymi,
● rozliczaniem świadczeń dla pracowników,
● transakcjami dotyczącymi nieruchomości.
Atutem opracowania jest przejrzyste uporządkowanie szczegółowych zagadnień. Ponadto wyjaśnieniom i wskazówkom dotyczącym poszczególnych problemów towarzyszą praktyczne przykłady obrazujące kluczowe kwestie.
Dzięki licznym, praktycznym przykładom oraz aktualnym interpretacjom organów podatkowych i orzecznictwu sądowemu publikacja jest wsparciem dla podatników VAT, a także dla specjalistów w działach księgowości i w biurze rachunkowym.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Od 1 stycznia 2022 r. zmieniły się zasady ustalania podstawy wymiaru składki zdrowotnej dla osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą. Sposób ustalania podstawy wymiaru składki zdrowotnej przez te osoby zależy od rodzaju prowadzonej działalności i formy opodatkowania. Ponadto na część płatników składek nałożony został obowiązek rocznego rozliczenia składki zdrowotnej.
Po raz pierwszy takiego rozliczenia należy dokonać za rok 2022 w miesięcznych dokumentach rozliczeniowych za kwiecień 2023 r. składanych w terminie do 22 maja 2023 r.
W poradniku w praktyczny sposób wyjaśniono, jak dokonać rozliczenia rocznego składki zdrowotnej za rok 2022. Wyjaśniono w nim m.in.:
● jak obliczyć podstawę wymiaru składki zdrowotnej - w zależności od rodzaju prowadzonej działalności i formy opodatkowania,
● kto może ustalić składkę zdrowotną w uproszczony sposób,
● jak rozliczyć roczną podstawę wymiaru i składkę zdrowotną w przypadku zmiany formy opodatkowania w trakcie roku,
● jakie są zasady zwrotu nadpłaconej składki zdrowotnej.
Dzięki przykładom i praktycznym wskazówkom zawartym w poradniku sporządzenie po raz pierwszy rozliczenia składki zdrowotnej stanie się łatwiejsze.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za rok 2023 należy dokonać w miesięcznych dokumentach rozliczeniowych za kwiecień 2024 r. składanych w terminie do 20 maja 2024 r.
W poradniku w praktyczny sposób wyjaśniono, jak dokonać rozliczenia rocznego składki zdrowotnej za rok 2023. Wyjaśniono w nim m.in.:
● jak obliczyć podstawę wymiaru składki zdrowotnej - w zależności od rodzaju prowadzonej działalności i formy opodatkowania,
● kto może ustalić składkę zdrowotną w uproszczony sposób,
● jak rozliczyć roczną podstawę wymiaru i składkę zdrowotną w przypadku zmiany formy opodatkowania w trakcie roku,
● jakie są zasady zwrotu nadpłaconej składki zdrowotnej.
Dzięki przykładom i praktycznym wskazówkom zawartym w poradniku sporządzenie rozliczenia składki zdrowotnej stanie się łatwiejsze.
W opracowaniu wykorzystano materiały opublikowane w Grupie Wydawniczej Infor PL S.A. - przede wszystkim w "Monitorze Księgowego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Z publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" kierownicy jednostek sektora finansów publicznych, skarbnicy, główni księgowi, pracownicy działów księgowo-finansowych oraz centrów usług wspólnych dowiedzą się, jak korzystać z KSeF oraz jakie działania należy podjąć, aby z sukcesem wdrożyć KSeF w swoich jednostkach.
Od 1 lipca 2024 r. rewolucja w fakturowaniu obejmie bowiem również jednostki sektora finansów publicznych. Obowiązkowo trzeba będzie nie tylko wystawiać, lecz także odbierać faktury ustrukturyzowane oraz ich korekty za pośrednictwem KSeF. Zakończy się okres przejściowy, w którym wystawianie faktur ustrukturyzowanych jest dobrowolne.
Krajowy System e-Faktur służy do elektronicznego fakturowania, przy czym postać tego dokumentu jest ściśle określona i ustandaryzowana. Głównym zadaniem systemu jest obrót tym nowym typem faktury określanej mianem faktury ustrukturyzowanej. Dostosowanie jednostki do wystawiania i odbioru faktur w KSeF to duże wyzwanie, ponieważ wymaga nie tylko zmodyfikowania systemów informatycznych do komunikacji z KSeF, lecz także wprowadzenia odpowiednich zmian w procedurach - w zakresie wystawiania, odbioru, obiegu faktur.
Dla wielu podmiotów - zwłaszcza samorządu terytorialnego - wdrożenie KSeF okaże się przedsięwzięciem wyjątkowo złożonym. Na potrzeby VAT podległe im jednostki organizacyjne zostały bowiem scentralizowane i nowe procedury związane z korzystaniem z KSeF muszą to uwzględniać. Już teraz zatem warto przygotować się do zmian i nowości w fakturowaniu.
W publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" wyjaśniono zwłaszcza:
● co trzeba uwzględnić przy wdrażaniu KSeF - m.in. w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego,
● jakie są zasady wystawiania i przesyłania faktur ustrukturyzowanych,
● jak korzystać z KSeF,
● jakie są metody uwierzytelniania się w KSeF
● którym pracownikom i w jaki sposób nadać uprawnienia dostępu do KSeF.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Koszty na przełomie lat obrotowych często sprawiają problemy. Zazwyczaj koszty te dotyczą typowych dla tego okresu wydatków, takich jak rozliczenia mediów, wynagrodzeń, prenumerat itp. Niniejsze opracowanie omawia zasady ujmowania i rozliczania następujących kosztów;
- rozliczanie na przełomie roku faktur dotyczących wykonanych w grudniu usług gdy faktura jest wystawiona i wpływa do danej jednostki w styczniu bądź kolejnych miesiącach następnego roku
- rozliczenie na przełomie roku kosztów usług telekomunikacyjnych
- rozliczenie na przełomie roku kosztów usługi reklamowej zakupionej na okres 16 miesięcy
- rozliczenie na przełomie roku kosztów prenumeraty (gazet, czasopism itp.)
- rozliczenie na przełomie roku kosztów mediów
- rozliczenie na przełomie roku kosztów wynagrodzeń
- rozliczenie na przełomie roku otrzymanego bonusu od dostawcy

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Książka "Sprawozdawczość budżetowa w praktyce" jest praktycznym kompendium, niezbędnym w codziennej pracy każdego księgowego jednostek sektora finansów publicznych, głównych księgowych, skarbników, a także kierowników tych jednostek.
Autorka szczegółowo omawia wszystkie sprawozdania budżetowe zawarte w rozporządzeniu Ministra Finansów z 11 stycznia 2022 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej, począwszy od zasad ich sporządzania, przez terminy składania, podmioty odpowiedzialne, aż po zasady składania korekt. W publikacji uwzględniono także ostatnie zmiany wprowadzone nowelizacją rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej ze stycznia 2023 r.
Całość opatrzona jest ciekawymi przykładami występujących w jednostkach operacji gospodarczych wraz ze wskazaniem ich właściwego ujęcia w poszczególnych sprawozdaniach.
Terminowe złożenie sprawozdania budżetowego jest bardzo istotne, a jego niezłożenie w terminie stanowi czyn naruszenia dyscypliny finansów publicznych, dlatego w jednym z rozdziałów przedstawiono szczegółowy terminarz składania sprawozdań.
W związku z tym, że przy sporządzaniu sprawozdań budżetowych popełnianych jest wiele nieprawidłowości - zarówno w jednostkach państwowych, jak i samorządowych - w opracowaniu przedstawiono najczęściej występujące nieprawidłowości ze szczególnym uwzględnieniem zapisów instrukcji, jak prawidłowo dane powinny być wykazane.
Ponadto w publikacji znaleźć można odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o sprawozdania budżetowe w zakresie budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Autorka wyjaśnia m.in.:
● W którym wierszu gmina sporządzająca sprawozdanie Rb-NDS powinna wykazać wolne środki z lat ubiegłych?
● Czy jednostki samorządu terytorialnego mają obowiązek sporządzać sprawozdania zbiorcze Rb-27S i Rb-28S w okresach miesięcznych, w których sprawozdania nie są przekazywane za pośrednictwem regionalnej izby obrachunkowej do Ministerstwa Finansów?
● Czy w sprawozdaniu Rb-27S w kolumnie 10 należy wykazywać należności pozostałe do zapłaty, w tym zaległości netto oraz roszczenia sporne, które są dochodzone na drodze sądowej?
Publikacja "Sprawozdawczość budżetowa w praktyce" jest doskonałą pomocą w codziennej pracy kierowników jednostek, skarbników, głównych księgowych, a przede wszystkim pracowników działów księgowości wszystkich jednostek sektora finansów publicznych sporządzających sprawozdania budżetowe. Znaleźć tutaj można szczegółowe omówienie wszystkich sprawozdań budżetowych wraz z praktycznymi przykładami oraz wypełnionymi wzorami sprawozdań.
AUTORKA:
Krystyna Gąsiorek - ekonomistka, od ponad 20 lat prowadzi szkolenia z tematyki finansów publicznych, w tym sprawozdawczości i klasyfikacji budżetowej. Ma szeroką wiedzę i doświadczenie zdobyte w trakcie długoletniej praktyki zawodowej, m.in. jako główna księgowa w państwowej jednostce budżetowej oraz jako starszy specjalista w Wydziale Informacji, Analiz i Szkoleń w RIO. Autorka licznych publikacji książkowych i prasowych w tym zakresie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Jednostki oświatowe należące do sektora finansów publicznych są zobowiązane do prowadzenia rachunkowości na zasadach określonych w ustawie z 29 września 1994 r. o rachunkowości, z uwzględnieniem szczególnych uregulowań wynikających z ich przynależności do sektora finansów publicznych - zawartych w ustawie z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.
Przepisy te zobowiązują jednostki oświatowe do posiadania właściwej dokumentacji regulującej gospodarkę finansową jednostki, opisującej zasady rachunkowości obowiązujące w jednostce, w tym zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Podstawowym aktem wykonawczym, który determinuje zasady ewidencji księgowej w jednostkach oświatowych, jest rozporządzenie Ministra Finansów z 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Akt ten nakłada na jednostki oświatowe obowiązek stosowania zakładowego planu kont stanowiącego załącznik nr 3 do rozporządzenia, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki tych jednostek.
W publikacji "Rachunkowość w oświacie" przedstawiono kwestie dotyczące:
- gospodarki finansowej jednostek oświatowych - m.in. planu finansowego, wydzielonego rachunku dochodów,
- rachunkowości - m.in. szczególnych zasad rachunkowości dla tych jednostek,
- zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych,
- ewidencji typowych zdarzeń gospodarczych w księgach rachunkowych.
Całość dopełnia szczegółowa analiza sprawozdania finansowego, zawierająca opis podstawowych zasad jego sporządzania, a także tabelaryczne zestawienia obrazujące:
- przeksięgowanie przychodów i kosztów na dzień 31 grudnia (zarówno dla jednostek prowadzących ewidencję tylko w zespole 4, jak i w zespołach 4 i 5),
- powiązanie pozycji rachunku zysków i strat z kontami ewidencji księgowej,
- powiązanie kont kosztowych z paragrafami klasyfikacji budżetowej dla szkoły lub placówki oświatowej (z uwzględnieniem paragrafów stosowanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy - m.in. 435, 437, 484, 485 oraz 486),
- powiązanie niektórych pozycji zestawienia zmian w funduszu szkoły lub placówki oświatowej z kontami księgowymi,
- powiązanie poszczególnych pozycji bilansu szkoły lub placówki oświatowej z saldami kont księgowych.
Ponadto w publikacji "Rachunkowość w oświacie" poruszono problematykę najmu powierzchni oraz opłat za posiłki. Przystępnie wyjaśniono regulacje obowiązujące w zakresie zorganizowania posiłku w szkole (z uwzględnieniem obowiązków dyrektora szkoły), jego rozliczania oraz pobierania opłat od rodziców. Szeroko omówione też zostały zasady naliczania podatku od towarów i usług w przypadku sprzedaży posiłków nauczycielom oraz pracownikom niepedagogicznym.
Opracowanie zawiera ponad 160 przykładów ewidencji księgowej typowych operacji gospodarczych występujących w jednostce oraz przydatne wzory dokumentów.
Książka jest najbardziej aktualną na rynku pozycją omawiającą różnego rodzaju aspekty finansowe w oświacie. Poruszono w niej także tematykę zakresu z najnowszego przedsięwzięcia ogłoszonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej - "Podróże z klasą".
O AUTORKACH:
Magdalena Grotkiewicz - prawnik specjalizujący się w tematyce finansów publicznych, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, redaktor prowadzący "Rachunkowość Budżetową".
Renata Niemiec - finansista z długoletnim stażem pracy w jednostce samorządu terytorialnego oraz doświadczeniem w zakresie finansów i rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych; obecnie główny księgowy w jednostce budżetowej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Zatrudnianie obcokrajowców w Polsce staje się coraz bardziej popularne. Należy jednak pamiętać, że zatrudnienie osoby z innego państwa, szczególnie spoza Unii Europejskiej, jest dużo bardziej skomplikowane i czasochłonne niż zatrudnienie obywatela polskiego. Dla pracodawców problematyczne są również kwestie podatkowe - płatnicy nie mają pewności, czy należy od dochodu cudzoziemca pobierać zaliczkę, czy podatek ryczałtowy, czy może w ogóle nie odprowadza się żadnego podatku. Mają też wątpliwości, z jakich ulg mogą korzystać cudzoziemcy.
Co do zasady zatrudnienie cudzoziemca - czyli osoby nieposiadającej polskiego obywatelstwa - wymaga uzyskania zezwolenia na pracę. Warunki zatrudnienia cudzoziemców w Polsce nie są jednak jednolite - różnią się m.in. w zależności od kraju pochodzenia, a także rodzaju wykonywanej pracy.
Ponadto odrębne zasady dotyczą podejmowania pracy przez obywateli Ukrainy. Są one zawarte w ustawie z 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa. Od 1 lipca 2024 r. obowiązują zmiany wprowadzone w tych regulacjach.
Pracodawcy planujący zatrudnić cudzoziemców lub już ich zatrudniający znajdą w tym poradniku istotne informacje i przystępne wyjaśnienia, które pomogą im dopełnić wszystkich formalności. W publikacji wyjaśniono m.in.:
● jak przebiega proces zatrudnienia w Polsce obywatela UE lub państwa EOG bądź cudzoziemca spoza UE,
● kiedy potrzebne jest zezwolenie na pracę, a kiedy wystarczy procedura oświadczeniowa,
● jak należy rozliczać cudzoziemców w zakresie składek ZUS,
● czy od dochodu cudzoziemca należy pobierać zaliczkę na podatek.
Książka zawiera przykłady, zestawienia tabelaryczne i wzory dokumentów. Jest niezbędnym narzędziem przydatnym w pracy każdego specjalisty ds. kadr, jak również osoby zajmującej się procesami rekrutacji. Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Interpretacje podatkowe to sposób na uzyskanie ochrony przed niekorzystną dla podatnika zmianą stanowiska organów podatkowych. Podatnik, który uzyska interpretację podatkową, nie może ponieść z tego tytułu szkody. Nie zapłaci odsetek i nie zostanie pociągnięty do odpowiedzialności karnej skarbowej, a nawet w niektórych przypadkach nie zapłaci należnego podatku. W publikacji przedstawiamy obowiązujące zasady ochrony wynikające z interpretacji indywidualnych. Wskazujemy, komu ona przysługuje i w jakim zakresie. Opisujemy także, jakie są skutki zmiany stanowiska organów podatkowych pierwotnie wyrażonego w interpretacji wydanej dla podatnika

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej